Košík

Obchod:   info@mebik.cz

Renovace: renovace@mebik.cz

https://mebik.sk/wp-content/uploads/2020/03/doprava3.pngDoprava ZDARMA při objednávce nad 2500 Kč

Rekonstrukce kola krok po kroku – úvod

Každý, kdo čte tento článek už asi uvažoval o rekonstrukci svého starého kola. Někdo by se do rekonstrukce pustil sám a někdo zase s pomocí odborníků. Samozřejmostí je, že pokud máte trochu technické dovednosti a šikovnosti, určitě zvládnete alespoň základní rekonstrukci. Budete k tomu ale potřebovat trochu času, námahy a chutě do práce, výsledek ovšem bude stát zato. V tomto článku si povíme něco o základních částech retro kol. V dalších částech rekonstrukce kola krok po kroku si názorně ukážeme, jak postupovat při montáži a demontáži těchto částí. Pusťme se tedy do práce

Kola

Kola jsou jednou z hlavních částí kola, která zajišťují komfort při jízdě. Správné nahuštění pneumatik, nasezení plášťů a vystředění kola zaručí dobré jízdní vlastnosti. Při rekonstrukci kola věnujte kolům patřičnou dávku času a dosáhnete tak skvělého výsledku.
B16281

Brzdy

Brzdy se starají o vaši bezpečnost a proto jsou na kole velmi důležité. Správné nastavení brzd se odráží v silničním provozu při nečekaných situacích. Třeba si dát pozor na správné nastavení všech matic, výšky brzdových klávíků, tak aby dosedly přesně na brzdnou část ráfků a v neposlední řadě zvolit správnou délku lanek a bowdenů. Vhodnou volbou pro městská retro kola může být náboj s torpédem (protišlapnou brzdou).

48104-48003021-500x500

Sedlo a sedlovka

Správné nastavení posedu vytváří komfort při jízdě. Při výběru sedla je třeba si všimnout, zda je určeno pro dámy, nebo pro pány. Užší sedla jsou pánská a širší jsou určena pro dámy. Výrobci kvalitnějších sedel mají sedla označená. Výběr sedlovky je neméně důležitý. Sedlovka musí v sedlové trubce po zatažení matice pevně držet. Sedlovku si nastavte podle vaší výšky tak, abyste při zastavení dosáhli špičkami na zem.
251040_s_150326

Řídítka a představec

Známe různé typy představců a řídítek. Při rekonstrukci městského retro kola je nejvhodnější volbou, kombinace vysokého představce a řídítek zahnutých směrem k jezdci. Tato kombinace vám zajistí při jízdě natažená záda. Po delší a náročnější jízdě vás díky této kombinaci záda nebude bolet.
31-3185-GRN-ANGLE

Hlavové složení

Při hlavovém složení se dostáváme k více technickým věcem, které si přiblížíme v podrobnějším článku později. Řekněme si ale, že známe několik typů hlavových složení, ale u městských kol se využívají především závitová hlavová složení. Většinou je možnost výběru ze dvou barevných provedení a to černé a stříbrné. Také je důležité zvolit pro Vaše kolo správnou velikost.

31902101-500x500

Pedály a kliky

Při výběru pedálů na městských kolech, není žádný problém. Stačí si vybrat design a pedály jednoduše našroubovat do otvoru v klikách. U pedálů známe 2 rozměry závitů a to nejpoužívanější 9/16″ a méně často používaný 1/2″. Zvolte si tedy vhodnou velikost. Při výběru klik je nejdůležitější vědět, jaké středové složení budete používat. Buď se jedná o kliky na 4-hran nebo na klín. Montáž a demontáž klik je v každém případě zcela jiná. Hned po zjištění o jaký typ středového složení se jedná si můžete zvolit z velkého množství rozměrů, ať už se jedná o délky klik nebo počtu zubů.

detail_kliky-1-fe-4h-17046z-stribrne-

Řetěz

Tak jako u pedálů, tak u řetězů známe několik rozměrů. Nejpoužívanější rozměr u retro kol s jedním převodem je 1/2″x1/8″, u více převodových retro kol se nejčastěji používají řetězy o rozměru 1/2″x3/32″. Na montáž a demontáž řetězu známe 2 způsoby. Jednodušší a rychlejší volbou je rychle spojka řetězu. V opačném případě budete k montáži a demontáži řetězu potřebovat nýtovač řetězu k vytlačení a opětovnému zasunutí nýtu do těla řetězu. Takzvané singlespeed (jednopřevodové) řetězy se vyrábějí v různých barevných provedeních, což dokáže krásně vizuálně dotvořit vzhled kola po rekonstrukci.

detail_retez-tour-de-france-12x18-112

Středové složení

Vývoj v cyklistice se posouvá stále vpřed a proto známe mnoho typů středových složení. U retro kol se ale používají hlavně 2 typy. Jedním z nich je věnečkové středové složení. Je složeno ze dvou misek, dvou věnečků, jedné osy a pojistné matice. Při rekonstrukci a ponechání původního středu je třeba vyměnit věnečky a řádně promazat. Kvalitní ocelové provedení vydrží ještě dlouhou dobu. Druhým víceméně bezúdržbovým typem je ložiskové středové složení. Je složeno ze dvou misek a osy se zapouzdřenými ložisky.zapuzdreny-stred-thun-rocky-ml-2-0-128l-131mm-plastove-misky-1772

 

Stručně jsme si projeli části kola a seznámili se s některými rozměry a pojmy. V pokračování článku rekonstrukce kola krok po kroku se budeme podrobněji věnovat jednotlivým částem a přidáme i tipy a triky jak si postupně, svépomocně zrekonstruovat své staré kolo. Už v dalším pokračování se dozvíme více o kolech.

Pokud se Ti článek líbil, neváhej a sdílej ho, aby se i tvoji přátelé mohli pustit během dlouhých, zimních dnů do rekonstrukcí kol.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

I accept the Privacy Policy

Doprava zdarma nad 2500 Kč
Více než 1000 produktů skladem
100% Bezpeční platba
[]